Zapraszamy wszystkich właścicieli, przedsiębiorców i managerów oraz osoby, które chciałyby rozwijać swoje kompetencje managerskie do udziału w:
„AKADEMIA MANAGERA z GoFuture”
Skąd pomysł i jaki ma być cel spotkań ?
Zrodził się on z własnych wieloletnich doświadczeń oraz obserwacji pracy managerów. Przez wiele lat zarządzaliśmy zespołami sprzedażowymi oraz managerskimi, co dało nam obszerny obraz specyfiki tego stanowiska, a dokładnie sytuacji i problemów z jakimi każdy kierownik musi się mierzyć na co dzień.
Skrzętnie wynotowaliśmy nasze doświadczenia w punktach, a teraz chcielibyśmy je wspólnie omówić i skonfrontować w szerszym gronie. Nie chodzi tylko o edukację, chociaż każde ze spotkań będzie miało taki właśnie charakter. Głownie zależy nam na dialogu oraz wymianie doświadczeń. Wspólnie poszukamy rozwiązań sytuacji, które mogły przysporzyć trudności.
To już trzecia edycja. W poprzednich dwóch udział wzięło w sumie 19 osób.
Informacje organizacyjne:
Spotkania stacjonarne. Olsztyn, ul. Trylińsliego 2. Olsztyński Park Naukowo-Technologiczny.
Ilość osób ograniczona: maksymalnie 12 osób.
Ilość spotkań 8. (4 zjazdy po 2 dni / sobota + niedziela).
Czas trwania każdego spotkania: 5 h.
W sumie 40 godzin szkolenia / osoba!
Harmonogram spotkań rok 2022
1 zjazd: 12-13 lutego 2022 r.
2 zjazd: 26-27 lutego 2022 r.
3 zjazd: 12-13 marca 2022 r.
4 zjazd: 26-27 marca 2022 r.
Godzina rozpoczęcia każdego spotkania 09:00. Godzina zakończenia 14.00
Koszt uczestnictwa w akademii 4900 netto, 3900 zł netto osoba. W cenie lunch oraz przerwy kawowe.
Zgłoszenia przyjmujemy maksymalnie do 31.01.2022 r.
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest wpłata 2 500 zł netto, druga rata 1 400 zł netto najpóźniej do 10.02.2022 r.
Jak się zarejestrować?
Zgłoszenia przyjmujemy mailowo: biuro@gofuture.pl. Po otrzymaniu maila skontaktujemy się w celu omówienia szczegółów.
Dofinansowanie.
Jest możliwość otrzymania do 80% dofinansowania. W celu uzyskania większej ilości informacji prosimy o kontakt najpóźniej do 10.01.2022 r.
Certyfikat.
Każdy uczestnik spotkania otrzyma CERTYFIKAT UKOŃCZENIA AKADEMII MANAGERA.
Tematy spotkań:
ZJAZD 1
Dzień 1 / 5 godzin
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA SZEFA.
Umiejętność rozpoznawania i nawiązywania pozytywnych relacji z podwładnymi oraz przełożonymi.
Moduł obejmuje następujące zagadnienia:
- Kluczowe funkcje komunikacji.
- Zaburzenia i stopnie intencjonalności w komunikacji z pracownikiem.
- Efektywny przepływ informacji.
- Agresja i emocje w komunikacji. Czy można „oszukać” mózg ? Wykorzystaj prawo weta.
- Praktyczne wykorzystanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Jak rozpoznać, że pracownik kłamie? Dlaczego kłamiemy?
- Perspektywy postrzegania rzeczywistości w komunikacji z pracownikiem.
- Poziomy aktywnego słuchania w zarządzaniu.
- Konstruktywna krytyka w komunikacji, czyli prowadzenie rozmów rozwojowych oraz dyscyplinujących.
- Style w komunikacji – Uległy, Pasywny, Asertywny – TEST.
- Asertywność – prawdy i mity.
- Czy jesteś asertywny/a? – TEST.
- 5 technik zwiększających poziom asertywności.
- Komunikacja, a osobowość.
- Analiza transakcyjna Erica Berna. Komunikacja z poziomu Rodzić, Dziecko, Dorosły.
- Porozumienie bez przemocy Marshall Rosenberg.
- Mechanizmy obronne w komunikacji.
Dzień 2 / 5 godzin
STYLE ZARZĄDZANIA.
MODEL PRZYWÓDZTWA SYTUACYJNEGO – KENNETHA BLANHARDA.
Czy istnieje jedna droga by zostać prawdziwym liderem?
Moduł obejmuje następujące zagadnienia:
- Dane rynkowe jako charakterystyka polskiego managera. Prawdy i mity.
- Sprawdź czy jesteś skutecznym managerem? Pięć testów kompetencji.
- Twój potencjał w analizie SWOT, czyli jeżeli chcesz mieć lepszych pracowników, zadbaj o to abyś był lepszym szefem.
- Zarządzanie pokoleniami w organizacji.
- Budowanie autorytetu to proces.
- Zarządzanie, a przywództwo.
- Z czego składa się proces zarządzania?
- Funkcje i style kierowania.
- Styl X,Y Douglasa McGregora.
- Siatka kierownicza Blakea i Mountona.
- Style zarządzania wg Daniela Golemana.
- Model przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blanharda.
- Cztery etapy rozwoju pracownika. Przywództwo indywidualne.
- Dopasowanie stylu kierowania do aktualnego etapu rozwoju pracownika kluczem do sukcesu w jego rozwoju.
ZJAZD 2
Dzień 1 / 5 godzin
TRUDNE DECYZJE MANGERA.
Praktyczne umiejętności w komunikacji z pracownikiem.
Moduł obejmuje następujące zagadnienia:
- Trudne decyzje. Jak się do nich przygotować?
- Kluczowe elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w trudnych sytuacjach.
- Jak funkcjonuje mózg lidera i pracownika w sytuacjach: euforii, stresu i zagrożenia?
- Jak radzić sobie ze stresem w trudnych sytuacjach?
- Chłodny umysł i efektywne (otwarte, empatyczne) słuchanie.
- Jak przygotować i poprowadzić EXPOSE szefa?
- Karanie pracownika.
- Nagradzanie pracownika.
- Przykłady nagród. Również tych niefinansowych.
- Rozmowy dyscyplinujące.
- „Szefie proszę o awans, podwyżkę”. Model negocjacji z pracownikiem nastawiony na współpracę.
- Sztuka odmawiania podwładnym.
- Stawianie granic pracownikowi.
- Ciągłe marudzenie i narzekanie pracownika.
- Zwalnianie pracownika jak się przygotować, zaplanować i przeprowadzić rozmowę?
- Emocje podczas zwalniania. Jak sobie z nimi poradzić?
- Szef w roli mediatora.
Dzień 2 / 5 godzin
JAK SKUTECZNIE MOTYWOWAĆ PRACOWNIKÓW? TEORIE MOTYWACJI.
Praktyczna metoda sześciu kroków wg Michaela V. Pantalona.
Moduł obejmuje następujące zagadnienia:
- Definicja i znaczenie motywacji w sprzedaży.
- Obszary w mózgu odpowiedzialne za motywacje. Jak je pobudzić?
- Najważniejsze zasady dotyczące motywacji pracowników. Rola managera.
- Co „zabija” motywację?
- Pieniądze i wynagrodzenie, a motywacja. Eksperyment Glucksberga i Edwarda Deci.
- Teorie motywacji.
- Piramida potrzeb Maslowa.
- Teoria determinacji Deciegi i Ryana.
- Teoria X,Y McGregora.
- Teoria potrzeb J.W.Atkinsona.
- Dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga.
- Motywacja poprzez przydzielanie zadań, czyli motywowanie indywidualne.
- Praktyczna metoda motywacji 6 kroków wg Michaela V.Pantalona. Manager w roli Coacha – WARSZTATY.
ZJAZD 3
Dzień 1 / 5 godzin
FLUKTUACJA, CZYLI JAK ZATRZYMAĆ WARTOŚCIOWYCH PRACOWNIKÓW W ORGANIZACJI?
Moduł obejmuje następujące zagadnienia:
- Aktualne dane rynkowe dotyczące fluktuacji w polskich organizacjach.
- Dlaczego Polacy zmieniają miejsca zatrudnienia?
- Ile realnie kosztują rotacje polskich pracowników?
- Generacje pokoleniowe i ich wpływ na rotacje?
- Wskaźniki fluktuacji. Teoria Kevina Morella.
- Jak obliczyć poziom fluktuacji w organizacji? Wzory.
- Od kiedy należy zacząć „walczyć” o wartościowych pracowników?
- Rola i odpowiedzialność managera za poziom fluktuacji.
- Proces rekrutacji i jego wpływ na poziom fluktuacji. Jak wybrać najlepszego kandydata? Złote zasady.
- Jak wykorzystać w praktyce teorię Maslowa oraz Herzberga aby obniżyć poziom fluktuacji?
- Jak zatrzymać pracownika? Pięć konkretnych sposobów. Projekt autorski GoFuture.
- „ Szefie, odchodzę”. Jak przeprowadzić rozmowę gdy usłyszysz od pracownika te słowa? Algorytm spotkania.
- Decyzja zapadła. Jak rozstać się z dobrym pracownikiem?
Dzień 2 / 5 godzin
SZEF W ROLI COACHA.
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI i KOMPETENCJI PRACOWNIKA
Wykorzystanie metod coachingowych w pracy managera.
Moduł obejmuje następujące zagadnienia:
- Wpływ motywacji i zaangażowanie na wyniki sprzedażowe. Dane rynkowe.
- „Góra lodowa”, czyli różnice między świadomością i podświadomością.
- Proces skutecznego motywowania wg metod coachingowych.
- Definicje, rola i znaczenie coachingu w przywództwie.
- Jak wydobyć wewnętrzny, ukryty potencjał pracownika tak aby realizował swoje cele?
- Pytania, najważniejszy element coachingu. Moc dialogu.
- Metoda „stożka”.
- Wykorzystanie modelu GROW do rozmów z pracownikiem.
- Cztery etapy rozmów z pracownikiem wg zasad coachingu.
- Metoda 5xWhy.
- Rozwój kompetencji podczas wizyt w terenie.
- Podstawowe zasady dotyczące pracy z handlowcem.
- Planowanie wspólnych wizyt. Cel jako „wartość dodana”, czyli ciągły progres w rozwoju pracownika.
- Znaczenie neurogenezy w przyswajaniu wiedzy przez pracownika.
- Umiejętność udzielanie feedbacku po każdym spotkaniu oraz na zakończenie dnia wspólnej pracy.
- Co oznacza zasada „ Mucha na ścianie”.
- Raport Coachingowy – Case Study.
ZJAZD 4
Dzień 1 / 5 godzin
SZTUKA PRZYGOTOWANIA I PROWADZENIA PREZENTACJI.
Teoria, zasady i praktyczne umiejętności wynikające z przygotowania i prowadzenia prezentacji.
- Zasady komunikacji podczas prowadzenia prezentacji.
- Język werbalny i niewerbalny podczas wystąpień publicznych (postawa ciała, ton głosu);
- Jak gestykulować, aby ukryć stres i wywołać zainteresowanie?
- Jak wyeliminować zbędne interferencje yyy,aaa,yhmm?
- Gdzie skierować wzrok, aby czuć się komfortowo?
- Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami?
- Jak radzić sobie w kontakcie z mikrofonem i kamerą?
- Niebanalna osnowa wystąpień. Jak wyjątkowo mówić o swoim temacie?
- Dużo nie oznacza lepiej. Błędy w procesie przygotowania prezentacji.
- Jak sobie radzić z publicznością?
- Ile mam przygotować slajdów? Ile mają zachować treści? Złota zasada Wilsona.
- Stopnie intencjonalności.
- Altruizm egoistyczny, czyli jestem najważniejszy.
- Stanowisko ALFA i BETA podczas prezentacji.
- Zarządzaj uwagą podczas prezentacji, czyli zasady storytelilngu.
- Siła wizualizacji.
- Jak poprowadzić słuchaczy do wspólnych wniosków? Triki prezentacji.
- Techniczna struktura prezentacji. Czyli jak ją przygotować – krok po kroku?
- Jak skutecznie radzić sobie z tremą i stresem, przed oraz podczas prowadzenia prezentacji.
Dzień 2 / 5 godzin
WYBRANE ZAGADNIENIA Z TEORII ZARZĄDZANIA i PRZYWÓDZTWA.
BADANIA I TRENDY, KTÓRE WPŁYNĘŁY NA NAJNOWSZE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA.
- Dane rynkowe i statystki dotyczące poziomów kompetencji polskich managerów vs. Europa management.
- Zarządzanie, a przywództwo.
- Znaczenie neurobiologii i kognitywistyki we współczesnym procesie zarządzania.
- Czym się różni mózg kobiety i mężczyzny w obszarach zarządzania i sposobie komunikacji ?
- Ewolucja zarządzania. Wybrane modele przywództwa.
- Mity w teoriach zarządzania i komunikacji.
- Koncepcja Daniela Kahnemana i Amosa Tversky’ego. Dualistyczny model poznania.
- Dan Ariely – Teoria Irracjonalności.
- Friederic Laloux. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości.
- Robert Greenleaf. Przywództwo służebne w kontekście historii i nowoczesności zarządzania.
- Przywództwo w organizacjach, teoria Gayla C. Avery z 2009 roku. Przywództwo klasyczne, transakcyjnem wizjonerskie, organiczne.
- Dwuczynnikowa teoria motywacji F. Harzberga.
- Kryzys zarządzania. Symptomy i przyczyny.